2014 m. kovo 7 d., penktadienis

Seppuku, barokas ir Michelle Anderson

Untitled, Michelle Anderson
Lubos, atrodo, aukštos, ir žmonės mėgsta augalus. Ir ne šiaip augalus mėgsta – juos “išstato” kaip kokius kūrinius, ant specialaus pjedestalo, sakykime, podiumo augalams.  O ten viskas komplikuota ne mažiau, nei gyvenime – sluoksnis ant sluoksnio medienos, molio, galbūt plastiko, nematau. Lubų aukštis man čia aktualus buvo dėl to, kad bandžiau įsivaizduoti, kokio ūgio podiumas. O gal kitame kampe dar kas barokiškesnio dedasi... Įdomu, ar kada nors yra galvoję apie baroką savo namuose. Užtektų lengvo stumtelėjimo, ir viskas sugriūtų nepalyginamai skaudžiau už kortų namelį ar kokį nors vaikų ilgai krautą namelį medyje, ar kokį lizdą. Buitinis konfliktas, kurio metu kažkas atsirėmė į grubų palangės dekorą, metė lėkštę ar kokią prabangiai atrodančią žvakinę (neabejoju, kad tuose namuose bent vieną tokią rasčiau) arba koja kliudė visą stovą, truktelėjo už gyvos žalios galūnės bandydami nenusiploti, ir viskas tykšta žemėn, įskaitant ir tą kuris stengėsi laikytis gamtos. Bet vazone vykstantis harakiris jau pasirengęs išsitiesti ant žemės, kuri tikriausiai sena, medinė, ir bjauriai lakuota. Ir kažkodėl galvoju, kad kur nors ant tų grindų išsiliejęs pienas. Gal tik ne tą žodį vazono turiniui pavartojau. Ne harakiris čia, o doras seppuku. Kaip ten bebūtų, nors viskas čia buitiška, bet ašmenys vazone leistų nusibaigti tik garbingai, kinietiškai, „aukštoji mirties mada“ kažkokia, o ne gėdingai persirėžus pilvą palikti save dvokti ten kampe ant lakuotų grindų ir nelygiai tinkuotų sienų. Štai taip kvepia barokas XXI a. fotografijoje.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą