2014 m. vasario 26 d., trečiadienis

Kūnai ir spingsulės

Lytėjimas yra svarbus. Kokia tu neįdomi, Rūta Žalioji... visi žinome kad jis svarbus. Gal ir žinote, bet man atrodo, kad dažnai su lytėjimu susidūrę esame kaip tūkstančius kartų tą patį kūrinį atlikęs muzikantas, pamiršęs pirmą akordą ar natą, dėl to arba visad uždelsiantis pradėti, arba improvizuojantis ir naudojantis kažkokį kitą motyvą. Morališkai seni rašytojai, tokie kaip Sigitas Parulskis arba nežinau, koks nors C. Bukowskis, mėgsta lytėjimą vaizduoti tokį grubų. Nebūtinai tiesiogiai grubų, bet skirtumas, lyginant su „jaunaisiais romantikais“ akivaizdus. Ar čia problema literatūrinėje/ir ne tik patirtyje? Nežinau, bet tikriausiai ir tai nesvarbu. Fotografija man dažnai sukelia norą liesti. Nesileisiu į visas tas lietimo/jutimo/žiūrėjimo problemas, bet akivaizdu štai kas: šiuolaikinėje fotografijoje gyvena toks žanras, o gal dar tik žanriukas, kuris įsiterpia kažkur tarp akto, portreto ir natiurmorto.

貓步, Lees More


Tai, ką rodau čia – švelnūs pavyzdžiai, galbūt kada nors parankiosiu ir daugiau, bet jie man patinka, jie yra tokie, kurie mane priverčia norėti liesti[s]. Gaila, kad pavyzdžiuose nedaug vyrų kūnų, bet manau, kad apie to priežastis būtų galima parašyti atskirą post‘ą. Retoriškai klausiu savęs ir fotografų – kodėl atsirado toks mišinys noro fiksuoti bereikšmes detales ir žmogų? Ar kūnas čia svarbiausia? Ar gali žiūrovas, toks kaip aš, galvoti apie tai „skulptūriškai“, „nefotografiškai“?

Untitled, Lees More
Untitled, skarolis



Noras liesti nebūtinai reiškia, kad norisi liesti kūną. Skarolio fotografijoje man norisi liesti žemę ir balą, tuos akmenis susikrauti gerklėn ir pajusti tą purviną drėgmę. Sužinoti, kokie sutrinti tie batai, kiek kilometrų jie nuėjo. Lees More darbe norisi atsigulti ant laiptų, kad kiekviena pakopa įsiremtų į nugarą, o tų baltų kojų lytėjimas vyktų tik akimis. Pačiupinėti tą tipenimą norisi. Ir tai vienas tų atvejų, kai nežinau, kas tai – portretas, natiurmortas, ar beveik aktas? Niekada negalvojau, kad aktas – būtinai nuoga Rakausko ar Požerskio mergaitė. Tą rankšluostį ant turėklo noriu apsivynioti aplink save ir bandyti sutilpti į lentyną su visais popieriais ir knygomis. Tada tas tipenantis aktas dar kitaip atrodytų, arba imčiau ir pagalvočiau – tai portretas. Florian Dre, panašiai kaip Skarolio nuotraukoje, norisi pauostyti kiekvieną batą, pačiupinėti tą nuorūką, rankomis ištiesinti nelygumus kelnių medžiagų. Tamar Burduli, kuri, beje, visai neseniai lankėsi Kaune, verčia įsikąsti į tą ausį ir tuo pačiu metu daug kalbėti. Liečiant ausį dantimis išsiaiškinti, kas ten per spindulys kadro gale. Fotografija gali išvaryti iš proto. Išeiti iš proto nesveika. Bet jei visa fotografija taip maloniai vestų iš proto, būtų gal ir nesveika, bet nepakartojamai malonu. 

Le Matin, Tamar Burduli 


Flower, Tamar Burduli


Boat Shoes Boy Club, Florian Dre

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą